To All Muslimin And Musliman

"Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatu...."

Sunday, August 1, 2010

Kisah-kisah lucu malam pertama

Kisah 1
Ada sepasang pengantin baru, mereka telah menjalani malam pertama. Dan
pada malam ke-2, tiba-tiba isterinya sakit gigi di tengah malam, dan
mengerang, " Saaaakiiit, sssssaakiit lagi. "

Suaminya lantas menenangkan isterinya, "Jangan nangis Yang, nanti mak ayah
dengar. " ( kebetulan bilik mertua bersebelahan )
Malah isterinya tambah kuat mengerang, lantas suami menjawab,
"Sudahlah Yang, tahan aje besok baru cabut."

Dengan spontan mertua laki-laki bangun & menendang pintu kamar
pengantin,dan dgn geram berteriak,
"Anak saya boleh mati jika besok baru dicabut! CABUT SEKARANG JUGA!"

Kisah 2
..setiap pasangan...malam pertama laa yang sangat ditunggu-tunggu.huu!! macam nak gugur jantung.

bila tiba masuk tidur...bermula laa adegen-adegan + malu laa konon..so....paham-paham apa yang diorang buat. Waiting....dalam waktu mereka(pasangan) bercengkarama..
tiba-tiba si isteri mendapati kaki suaminya tak ada sebelahhh...lalu berteriak "maakkk....satu kakiii...makkk"
(si isteri tak tau yang suaminya pakai sebelah kaki palsu)

si ibu pula selamba menjawab.."untuunggg laa ko nakkk,....bapa kau baru lima inchiii...."

Kisah 3
Tersebutlah kisah satu pasangan yg baru berkahwin. Sehari sebelum upacara
akad nikah,mak pengantin lelaki menasihati anaknya.”Nak.. apabila menghampiri isteri mu pada malam pertama,maka kamu harus kata,kapal terbang ingin mendarat”. Emak pengantin perempuan pula menasihati anaknya. “Nak..bila suami mu berkata kapal terbang ingin mendarat,maka jawablah.Lapangan terbang sudah sedia “.

Hari yg ditunggu-tunggu pun tiba.Si suami tak sabar-sabar dan apabila
malam tiba,hatinya berdebar-debar. Dia mendekati si isteri lalu
mengatakan “Yang….Kapal terbang ingin mendarat” Si isteri seperti tidak faham
dan berkata “Saya penat bang …Mari kita
tidur.” Si suami hampa.Namun dalam hatinya berkata,”Tak apa mungkin
isteri aku malu.Beri dia peluang kedua”

Tiba malam kedua “Si suami mendekati si isteri dan bertanya lagi “Kapal
terbang ingin mendarat.” Malangnya si isteri masih tidak faham kerana
suaminya ketika itu memegang surat khabar.Dalam hatinya berkata….”Berita apa pula ini?Ah pedulilah kapal terbang mana nak mendarat pun.Tak ada kena mengena dengan aku.” Kemudian dia berkata kepada si suami “Sudah lah tu bang ….janganlah baca surat khabar lagi….mari kita tidur ….” Si suami hampa lagi.Tetapi dalam hatinya berkata “Tak apalah esok masih ada.”

Tiba malam ketiga.Si suami sekali lagi dengan penuh harapan dan begitu
pasti malam ini dia pasti dapat.Lalu mendekati si isteri dan bertanya lagi “Kapal terbang ingin mendarat.” Si isteri menjenguk ke arah luar jendela dan menggelengkan kepala sambil dalam hati berkata “Mana ada kapal terbang !!” Melihatkan si isteri menggelengkan kepala,si suami hampa dan berkata dalam hati “Kejamnya isteriku….membiarkan aku menunggu
selama 3 hari tapi masih enggan memberikannya kepada ku.” Si suami dengan muka yg masam terus tidur tanpa mengajak si isteri.

Keesokan harinya si isteri bertanya kepada ibunya “Ibu kenapa suami saya
setiap malam berkata,kapal terbang ingin mendarat?? Si ibu pun berkata
“Apa yg kamu jawab nak ? Si anak berkata “Saya tidak jawab apa-apa…”Si ibu berkata lagi.”Apa anak sudah lupa apa yg ibu nasihatkan tentang malam pertama?Sepatutnya anak menjawab Lapangan Terbang sudah sedia sebagai tanda bersetuju ” Oh saya lupa lah ibu….Tak apa.Malam ini saya pasti akan menjawab dengan betul.”

Maka tiba malam keempat.Si suami seperti tidak menunjukkan apa-apa
tanda dia akan bertanya soalan yg sama. Malam kian larut,Si isteri tertanya-tanya.Bilakah gerangan si suami akan bertanya.Si isteri akhirnya berkata dalam hati “Mengapa harus aku tunggu
lagi?Apa salahnya aku sendiri meng`offer’ kan diri?” Lalu si isteri pun
mendekati si suami dan terus berkata “Lapangan terbang sudah sedia.”, Si
suami kerana terlalu geram dengan si isteri,dengan muka yang masam
menjawab “KAPAL TERBANG ROSAK.”

Kisah 4
Alkisah seorang anak gadis yang ingin berkahwin mengikut pilihan sendiri.. Lalu dinyatakan hasratnya kepada orang tuanya.. kemudian berkatalah orang tuanya… sekiranya engkau ingin lelaki pilihan engkau sendiri.. carilah yang sopan santun dan ORIGINAL.

Hatta sebulan mencari bertemulah dia dengan seorang jejaka yang sopan santun tapi keORIGINALannya belum lagi diketahui… setelah selesai upacara akad nikah maka malam pertama pun dilalui bersama.

Pada malam pertama si suami memakai kondom kononnya untuk merancang keluarga. Keesokan harinya.. si isteri pun memberitahu kepada orang tuanya bahawa suaminya memang betul-betul ORIGINAL..

Kemudian orang tuanya pun bertanya: “Macam mana engkau tahu laki engkau tu ORIGINAL?”

Anaknya dengan selamba campur megah berkata: “Betul abah…! ORIGINAL…! Plastik pun tak bukak lagi…!”

Kisah 5
Seorang lelaki bernama Amat yang baru saja menjalani malam pertama bersama
isteri barunya, menceritakan tentang kisah malam pertamanya kepada seorang
sahabatnya, Jamil.
"Wah, gila juga! Ternyata memang benar," ujar Amat. "Kebiasaan yang sering
kita lakukan ketika masih bujangan, bisa terjadi pada malam pengantin."
"Maksud kau? Sebenarnya apa yang terjadi semalam?" si Jamil ingin tahu.
"Begini. Kau kan tau kalau sewaktu bujangan aku suka melanggan perempuan ?."
"Ha'ah. Tapi bukan kau sudah insaf dan taubat setelah berkahwin?"
"Memang la.... Tapi aku silap dan lupa. berbuat satu kesalahan semalam..."
"Yang benar? sebenarnya apa yang telah kau buat?"
"Kau tau.., malam pengantin semalam.., setelah selesai melakukan hubungan,
dalam keadaan separuh sadar, tanpa sengaja aku memberikan wang Rm100.00
pada isteriku."
"Wah, gila kau??!"Jamil terperanjat.
"Bukanya aku sengaja! sudah terlanjur, mau buat macam mana lagi.." jawab Amat dengan
muka masam.
"Trus, macam mana? Isteri mu marah?"
"Itulah masalahnya," Amat menjawab. "Dalam keadaan separuh sedar istriku
menjawab, 'Terima Kasih Bang, datang lagi ya'...!"

No comments:

Post a Comment